Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of probleem, kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen. Vind je hier niet wat je zoekt, neem dan contact met ons op.

Vragen over ons feestaanbod

Wat kan ik reserveren voor de feesten?

Zoals elk jaar kan je ook nu op OKay vertrouwen voor de reservatie van je kant-en-klare feestmenu’s. Stel zelf je menu samen (€ 35/2 pers.) en kies uit smakelijke soepen, verrukkelijke voorgerechten en heerlijke hoofdgerechten. Of volg de suggestie van onze chefs en laat je verrassen door ons Inspiratiemenu (€ 50/2 pers.) of Bourgondische menu (€ 60/2 pers.). En natuurlijk hebben we ook aan een superlekker Kidsmenu (€ 10/kind) gedacht.

Goesting in iets speciaals op je feestmenu? Ontdek onze selectie heerlijke feestspecialiteiten en maak er een onvergetelijke kerstavond of spetterend eindejaar van. Wild, kreeft, gourmet, champagne, wijn, dessert … wij hebben alles in huis wat jij nodig hebt!

Ontdek ons volledige feestaanbod op menu.okay.be

Hoe kan ik een reservatie plaatsen?
  1. Surf naar menu.okay.be.
  2. Log in met Xtra voor een snelle herkenning.
  3. Kies je afhaalperiode: kerst of eindejaar.
  4. Maak je keuze uit onze suggestiemenu’s en feestspecialiteiten. Of stel zelf je menu samen. Voeg je keuze toe aan je winkelmandje.
  5. Ga naar je winkelmandje (rechts bovenaan) en klik op ‘Reservatie afronden’.
  6. Kies vervolgens een OKay-winkel en een afhaalmoment (dag en uur).
  7. Neem je bevestigingsmail mee naar de winkel, betaal bij afhaling en klaar!
Tot wanneer kan ik een reservatie plaatsen?

Je kan je reservatie voor kerst plaatsen t.e.m. maandag 20 december (16 uur) en je reservatie voor eindejaar t.e.m. maandag 27 december (16 uur).

Opgelet: reservatie is mogelijk zolang de voorraad strekt.

Waar en wanneer kan ik mijn reservatie ophalen?

Je kan je reservatie voor kerst afhalen op donderdag 23 en vrijdag 24 december. Reservaties voor eindejaar haal je af op donderdag 30 en vrijdag 31 december. Op het einde van het reservatieproces kies je zelf een afhaalmoment (dag en uur) en de OKay-winkel waar je wil afhalen.

Kan ik mijn reservatie nog wijzigen of annuleren?

Je kan je reservatie voor kerst wijzigen of annuleren t.e.m. maandag 20 december (16 uur) en je reservatie voor eindejaar t.e.m. maandag 27 december (16 uur). Ga naar menu.okay.be en ga verder naar ‘Mijn reservaties’, klik op je reservatie en klik daarna op ‘Wijzig reservatie’ of ‘Reservatie annuleren’.

Nog andere vragen over onze feestmenu’s of -specialiteiten? Je vindt het antwoord hier

Vragen over OKay

Zijn de OKay-buurtsupermarkten en de OKAY-meubelwinkels één bedrijf?

Nee, we delen alleen tijdelijk dezelfde startpagina. De OKay-buurtsupermarkten zijn onderdeel van Colruyt Group en hebben, behalve dezelfde naam en startpagina, geen verband met de OKAY-meubelwinkels.

Waar vind ik de OKay-folder?

Om de folder te ontvangen heb je een Xtra-login nodig. Heb je nog geen Xtra? Maak je Xtra-login aan en download de handige app. Heb je wel Xtra, maar ontvang je de folder nog niet? Meld je dan hier aan met je Xtra-login, ga naar ‘Mijn communicaties’ en vink de OKay-folder aan.

Je kan de lopende folder ook steeds online bekijken.

Toch ergens een lagere prijs gezien?
Bij OKay bieden we je de laagste prijzen in je buurt. Om je dit te kunnen garanderen, vergelijken we dagelijks onze prijzen met de winkel- en folderprijzen van onze concurrenten. We houden bij deze prijsvergelijking rekening met de concurrenten die binnen een straal van enkele kilometers rondom je OKay-buurtsupermarkt liggen. Vind je ondanks onze inspanningen elders voor een bepaald product toch een lagere prijs, spreek dan gerust de store manager aan. Hij/zij betaalt je met de glimlach het verschil terug en past onmiddellijk de prijs aan.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij OKay?

In je OKay-winkel kan je betalen in contanten, met Bancontact/Mister Cash, Maestro, elektronische maaltijdcheques (Sodexo, Edenred en Monizze) of met Xtra. Je kan ook betalen via je smartphone met de apps van KBC/CBC en Bancontact.

Vragen over je XTRA

Welke voordelen krijg ik met XTRA?

Met Xtra krijg je altijd alle voordelen bij OKay. Je herkent je OKay-voordelen makkelijk aan dit symbool. 

Met Xtra krijg je alle specifieke acties en kortingen bij OKay, Colruyt, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby, ColliShop, DATS 24 en Colruyt Group Academy.

Ik heb mijn XTRA-kaart aangevraagd, maar heb ze nog niet ontvangen.
Met een aanvraagformulier kan het een viertal weken duren alvorens je jouw Xtra-kaart in de bus krijgt. Vraag je je kaart online aan, dan ontvang je ze binnen 10 dagen. Je kan ook de handige Xtra-app downloaden, zo heb je je Xtra altijd op zak.
Is XTRA geldig bij OKay Compact?
Ja, maar bij OKay krijg je andere voordelen dan bij OKay Compact.
Is XTRA geldig bij Colruyt?
Ja, maar bij OKay krijg je andere voordelen dan bij Colruyt.
Ik wacht op mijn nieuwe XTRA-kaart maar wil nu al alle OKay-voordelen genieten.

Geniet meteen van alle voordelen via de Xtra-app: download hem via de App Store of Google Play. Na je registratie en de activatie van je Xtra-login in de app krijg je een QR-code die meteen werkt.

Wil je toch graag een kaart? Vraag ze aan via de OKay-website of de Xtra-website: na je registratie en de activatie van je Xtra-login, kan je meteen een tijdelijke Xtra-kaart downloaden en afdrukken. Of gebruik een Xtra-aanvraagformulier: gebruik de tijdelijke Xtra-kaart onderaan op het formulier. Je tijdelijke Xtra-kaart is 6 weken geldig en geeft je de specifieke voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group. Gebruik deze tijdelijke kaart tot je jouw definitieve Xtra-kaart thuis ontvangt.

Krijg ik met mijn tijdelijke XTRA-kaart dezelfde voordelen?
Met je tijdelijke Xtra-kaart krijg je alle specifieke voordelen bij OKay en 9 andere winkels en webshops van Colruyt Group. Je tijdelijke Xtra-kaart is 6 weken geldig. Gebruik deze tijdelijke kaart tot je jouw definitieve Xtra-kaart thuis ontvangt.
Ik wil een XTRA-kaart, maar wil de folder niet meer ontvangen. Kan dat?
Ja, je kan je uitschrijven op de OKay-folder via de website. Log in op je profiel, ga naar ‘communicaties’ en vink de OKay-folder uit. Heb je nog geen profiel? Registreer je dan hier.
Werkt XTRA samen met de factuurkaart of de Colruyt factuur- en betaalkaart?
Xtra is uitsluitend voor particulieren. Professionals kunnen bij OKay kiezen voor de factuurkaart of de Colruyt factuur- en betaalkaart. Professionele klanten kunnen uiteraard wel een Xtra-login aanmaken op hun eigen naam. Daarmee kunnen ze als particulier persoonlijke aankopen doen.

Meer vragen over Xtra? Ga naar mijnxtra.be

Vragen over de Scan. Pay. Go.-app

Je vindt alle informatie over de Scan. Pay. Go.-app op scanpaygo.be

Vragen over de Foodbag One Meal Box

Wat is de Foodbag One Meal Box?

In een Foodbag One Meal Box vind je alle ingrediënten en het recept voor 1 maaltijd voor 2 personen. Elke week kan je vanaf woensdag kiezen uit 3 varianten (vlees, vis of veggie). De recepten zijn snel klaar, want aan elk gerecht heb je minder dan 30 minuten werk. Per box betaal je € 14,95 (€ 7,48 per portie).

Waar kan ik de Foodbag One Meal Box kopen?
In alle OKay-winkels, behalve de winkels op deze lijst.
Moet ik een abonnement nemen?
Nee, de Foodbag One Meal Box is geen abonnement. Je neemt je doos gewoon mee uit je OKay-winkel. Je hoeft hem ook niet vooraf te reserveren.
Welke soort gerechten kan ik in de Foodbag One Meal Box vinden?
Op het menu komen nogal wat klassiekers met een twist, zoals zalm met sjalot-tijmsaus en penne, gevulde paprika's, worst met rode kool uit de oven of vis met parmezaanpuree. Andere gerechten zijn dan weer meer geïnspireerd op street food, zoals wraps met pittige gehaktvulling, Pad Thai met limoendressing en wok met gelakte varkensreepjes.
Zitten alle ingrediënten in de Foodbag One Meal Box?

Je vindt alle ingrediënten terug in de Foodbag One Meal Box met uitzondering van enkele basisingrediënten. Denk bijvoorbeeld aan peper, zout, olijfolie, boter, bloem, suiker …

Wordt er bij het opstellen van de recepten ook rekening gehouden met voedselintoleranties?

Om logistieke redenen houden we momenteel geen rekening met persoonlijke allergieën of intoleranties. Indien je toch vragen hebt over bepaalde ingrediënten in een gerecht, mag je steeds contact opnemen met de Foodbag-klantendienst via e-mail foodlover@foodbag.be of telefonisch op 03/345.67.69.

Ik vond het gerecht uit de Foodbag One Meal Box erg lekker! Kan ik het nog eens kopen?

Elke woensdag stellen we drie nieuwe recepten voor, de dozen zijn dus maar 1 week beschikbaar van woensdag t.e.m. dinsdag. Na verloop van tijd komen recepten zeker wel terug zodat je er nog eens van kan genieten.

Vind ik alle ingrediënten van de Foodbag One Meal Box-recepten ook bij OKay?

Mogelijk zijn niet alle ingrediënten van de Foodbag One Meal Box verkrijgbaar in jouw OKay of OKay Compact. Dit komt omdat Foodbag meestal met lokale leveranciers werkt. Je vindt bij OKay en OKay Compact wel gelijkaardige producten waarmee je de maaltijd zeker opnieuw kan maken. Indien je hierrond vragen hebt, vraag gerust aan het winkelpersoneel of contacteer onze klantendienst.

Waar vind ik de houdbaarheidsdatum van de Foodbag One Meal Box?

De houdbaarheidsdatum op de buitenzijde van de Foodbag One Meal Box is de houdbaarheidsdatum van het kortst houdbare product. De houdbaarheid van ieder product kan variëren en kan langer zijn dan wat op de verpakking staat.

Waarom kiest OKay voor Foodbag als partner?

Foodbag wil op een heel makkelijke manier inspirerende en kwalitatieve recepten en producten aanbieden om een lekkere huisgemaakte maaltijd klaar te maken. Ze kiezen voor evenwichtige, gevarieerde gerechten uit duurzame productie met verse ingrediënten. Bij OKay geloven we in de kwaliteit van de recepten van Foodbag en hun ervaring met maaltijdboxen.

FR DE

OKay

Bij OKay krijg je service en kwaliteit voor de laagste prijzen in de buurt. Om je dit te garanderen, vergelijken we dagelijks onze prijzen met die van andere winkels.
Lees meer

Veelgestelde vragen

Contact

Buurtwinkels OKay nv
Victor Demesmaekerstraat 167 1500 Halle
KBO 0464.994.145
BTW BE0464.994.145
contact.okay@colruytgroup.com
  02 361 67 74 elke dag bereikbaar
maandag t.e.m. zaterdag: 7 tot 20 uur (vrijdag tot 21 uur)
zondag: 10 tot 20 uur

Volg ons op sociale media